nieuws uit Ov

19 juli 2017

Halfweg de statenperiode: deze coalitie werkt!?

Foto: o.b.v Tussenbalans 2017 Provincie Overijssel

“Overijssel werkt!”, het collegeprogramma van dit college, is nu 2 jaar onderweg. Een mooi moment om al het werk van dit college en de nieuwe bestuursstijl die beloofd werd eens te bezien en duidelijk te maken wat er volgens de SP moet veranderen.

19 juli 2017

Bedankt Gezina, welkom Ellen!

Foto: Harry Broekhuijs

Na bijna tien jaar statenlidmaatschap heeft Gezina van der Ven vandaag afscheid genomen van Provinciale Staten. Ze wordt opgevolgd door Ellen van den Berg uit Wijhe.

18 december 2013

ZORG is geen markt! Laat Hengelo bevallen!

De inwoners van Hengelo mogen niet de dupe worden van de fusie van en de concurrentie tussen de ziekenhuizen in Twente .
Wij vinden dat ziekenhuisbevallingen en kraamzorg ook in Hengelo mogelijk moeten blijven en roepen de directie van het ZGT en de zorgverzekeraars op daarvoor zorg te dragen.

25 april 2013

SPinOv: grootschalig onderzoek onder bijstandsgerechtigden

De SP is een onderzoek gestart onder bijstandsgerechtigden. De werkloosheid is in Nederland historisch hoog. Steeds meer mensen zijn aangewezen op het vangnet van de bijstand. Een ander deel van de bijstandsgerechtigden zijn langdurig aangewezen op de bijstand. Maar dit vangnet gaat steeds weer op de schop. Ook Zwolle zet bijstandsgerechtigden aan het werk, zonder eerlijk loon of fatsoenlijk contract. Het rijk kort op de hoogte van de bijstandsuitkering. De SP in Zwolle roept daarom bijstandsgerechtigden om mee te doen met het onderzoek. SP fractievoorzitter Tjitske Siderius: 'Het is tijd om van bijstandsgerechtigden te horen wat ze ervan vinden. Hoe goed is de dienstverlening, tegen welke problemen lopen ze aan, en welke oplossingen zien ze voor zich?’

25 april 2012

nieuws uit Ov: SP Zwolle - Indische Buurt tevreden, maar tochtig

Uit onderzoek van de SP in de Indische Buurt blijkt dat de huurwoningen kozijnen en gevels hebben die tochtig zijn en bewoners met vocht en kou te maken hebben. Ook heeft een aantal bewoners asbest op zolder. In maart deed de SP huis-aan-huis onderzoek bij woningen van SWZ en Openbaar Belang in de Billitonstraat, Sumatrastraat en de Madurastraat. Het rapport hierover is deze week afgerond. Daaruit blijkt dat de bewoners over het algemeen tevreden zijn, maar dat enkele belangrijke punten verbeterd kunnen worden.