SP slaat dinertje met minister af

13 juni 2006

SP slaat dinertje met minister af

Op maandag 26 juni brengt Agnes van Ardenne, minister van Ontwikkelingssamenwerking, een werkbezoek aan Overijssel. Op het programma staat onder andere een diner met vertegenwoordigers uit de provinciale politiek. Ook de SP is uitgenodigd om te tafelen met de minister, maar slaat deze uitnodiging af.

Tijdens de maaltijd wil de minister in gesprek gaan met de politieke partijen over hun visie in zake ‘Overijssel in de rest van de wereld’. Graag wil de SP haar visie delen met de minister, maar een etentje op kosten van de burger lijkt de partij niet het juiste moment. Düzgün Yildirim licht toe dat bij een dergelijk diner ‘er te weinig tijd en ruimte is om echt een discussie te voeren’ en wanneer de minister benieuwd is naar de internationale visie van de SP ze ‘ook gewoon in het verkiezingsprogramma kan kijken’.
De SP roept de partijen die wel zullen dineren met de minister op hun rekening zelf te betalen. Overigens zal de SP wel bij het aansluitende publieke avondprogramma in het stadhuis van Hengelo aanwezig zijn.