Lourenssen voorzitter statenfractie

29 januari 2008

Lourenssen voorzitter statenfractie

Willy Lourenssen De statenfractie van de SP in Overijssel heeft Willy Lourenssen (53) uit Raalte gekozen tot haar fractievoorzitter. Lourenssen werd vorig jaar oktober lid van Provinciale Staten. Hij is sinds 1998 fractievoorzitter in de gemeenteraad van Raalte en blijft dat. In de statenfractie voert hij de SP-fractie aan die uit vijf leden bestaat. Hij neemt het stokje over van Jean Rouwet uit Hengelo. Rouwet was waarnemend fractievoorzitter na het vertrek van de heer Yildirim.

De heer Lourenssen heeft als fractievoorzitter geen zitting in de vertrouwenscommissie voor de herbenoeming van Commissaris Jansen. De heer Rouwet neemt als langst zittend SP-statenlid plaats in deze vertrouwenscommissie.

De heer Lourenssen heeft wel zitting in de vertrouwenscommissie voor de nieuwe burgemeester van Raalte. Zijn deelname aan deze vertrouwenscommissie in Raalte is vorig jaar mogelijk gemaakt door tussenkomst van minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken.