Deventer op Stelten poot uitgerukt?

30 mei 2008

Deventer op Stelten poot uitgerukt?

Deventer op Stelten
De SP- Statenfractie stelt evenementen zoals “Deventer op Stelten” zeer op prijs, het is voor iedereen gratis toegankelijk en het festival levert een bijdrage aan toerisme en economie in Overijssel.

In 2007 had de provincie 600.000 euro over van het budget voor Kunst en Cultuur. De SP is van mening dat dit geld bestemd is voor beeldende kunst en cultuur en niet om te sparen. De SP zal binnenkort met een motie alsnog proberen om de gehele subsidie voor 2008 veilig te stellen voor Deventer op Stelten.

Tijdens de provinciale commissievergadering van 21 mei heeft de SP vragen gesteld aan gedeputeerde Buursink over provinciale ondersteuning voor de organisatie van “Deventer op Stelten”. Deventer op Stelten is een jaarlijks internationaal festival voor jong en oud dat elk jaar meer bezoekers trekt. De directeur van de VVV Deventer en winnaar van de “Ter Hag prestatie prijs” staat voor de enorme opgave dit evenement met een budget van 30.000 euro te moeten realiseren, terwijl er in 2008 95.000 euro voor nodig is.
Tot verbazing van de aanwezigen in de commissie was de reactie van de gedeputeerde dat Deventer op Stelten het geld niet zal missen! “Dit is geen beloning voor Deventer, die de laatste jaren een geweldige prestatie heeft geleverd”, aldus Wilkinson van de SP.