Statencommissie tegen recreatiepark bij de Herikerberg

27 oktober 2008

Statencommissie tegen recreatiepark bij de Herikerberg

In de commissievergadering van 13 oktober jl. bleek na een uitgebreid debat uiteindelijk een meerderheid van de commissie van PvdA, SGP, Christen Unie, Groen Links en SP tegen de realisering van een bungalowpark van 350 recreatiewoningen met een golfbaan in het natuurgebied nabij de Herikerberg in de Hof van Twente.

Tegen de komst van een recreatiepark bij de Herikerberg is veel verzet gerezen onder aanvoering van de VVB (Vereniging van Verontruste Burgers).

Voor de SP is het duidelijk: geen waardevolle natuur met cultuurhistorische betekenis opofferen voor een recreatiepark, waarvan nog maar de vraag is of daar werkelijk behoefte aan is. Twee jaar geleden al voerde de SP actie tegen de komst van het recreatiepark onder het motto: Stop de ballen.
Stop de ballen!

Fietstocht Herikerberg
Vogelonderzoeker Henri Bouwmeester vertelt de deelnemers aan de fietstocht over de vogels en dieren in het gebied.

Wandeling VVB
Ook SP Tweede Kamerlid Hans van Leeuwen bracht een bezoek aan het gebied tijdens een wandeling georganiseerd door de Vereniging van Verontruste Burgers.