GEEN LUCHTHAVEN IN HET GROENE HART VAN TWENTE

10 april 2009

GEEN LUCHTHAVEN IN HET GROENE HART VAN TWENTE

Donderdag 9 april jl. vond er op initiatief van Ab en Anne Miek Bos van de stichting Hart van Twente een wandeltocht plaats. Deze ging van Bad Bentheim naar Enschede uit protest tegen de plannen voor een burgerluchthaven in dit prachtige natuurgebied.
Om half negen ‘s morgens werden de veertig deelnemers aan de wandeltocht warm onthaald in het raadhuis van Bad Bentheim door burgemeester Pannen. Deze gaf als boodschap mee voor Enschede, dat door het Kurort geen luchthaven in de buurt gewenst werd. En ook sprak hij zijn teleurstelling uit over het feit dat Bad Bentheim niet meer bij de plannen was betrokken.

Via het Lutterzand met het schitterende Dinkeldal ging de tocht over de Tankenberg naar Oldenzaal waar in Zuid-Berghuizen een stop werd gemaakt en een tweetal wethouders hun opwachting maakten. Daarna werd de wandeling voortgezet dwars over de startbanen van de voormalige militaire vliegbasis naar de volgende stop bij het kantoor van Natuurmonumenten in Hof Espelo

op weg naar enschede En dan is er soep!

Als slot van de dag werd door Ab Bos het doel van de tocht nog eens uiteen gezet en werden verschillende verklaringen, waaronder die van de burgemeester van Bad Bentheim, met stapels handetekeningen en een chocoladen paashaas aangeboden aan wethouder Helder van Enschede. Vervolgens voerde Evert Hassing het woord namens Milieudefensie, Henk Nijhof namens Groen Links en Statenlid Jean Rouwet namens de SP en was het laatste woord aan wethouder Helder.

SP