Lijst SP Overijssel met veel aanstormend talent

23 december 2010

Lijst SP Overijssel met veel aanstormend talent

De SP zal de verkiezingen van de provinciale staten van maart volgend jaar ingaan met een stevig vernieuwde lijst met jonge kandidaten.

Als lijsttrekker is de 31 jarige Frank Futselaar gekozen. Futselaar is momenteel afdelingsvoorzitter van de SP Zwolle waar hij ook gemeenteraadslid is. Tot het eind van dit jaar werkt hij bij de Provincie Overijssel. Daarvoor was hij medewerker van de SP fractie in het Europese parlement.

ffgroot
Lijsttrekker Frank Futselaar: “De tijd van inzetten op dure prestigeprojecten in Overijssel is voorbij”

ffklllDe SP gaat in Overijssel de verkiezingen in met het programma met de titel 'Overijssel beter bestuurd met minder geld'. Lijsttrekker Frank Futselaar hierover:
“Terwijl de meeste gemeenten bezuinigen op sociaal beleid, bulkt de provincie van het geld. Het zal voor ons de prioriteit zijn om dat te veranderen. De tijd van inzetten op
dure prestigeprojecten in Overijssel is wat ons betreft voorbij”

mbrlOp de tweede plaats staat Marianne Breedijk (38) uit Nijverdal. Deze adviseur plattelandsontwikkeling was tot maart dit jaar SP raadslid in Wageningen, maar verhuisde onlangs naar Overijssel.

gvdvllVan de 5 zittende statenleden keert er één terug op een verkiesbare plaats: De 36 jarige Gezina van der Ven uit Almelo, werkzaam als kok in een wooninstelling voor kinderen staat op de derde plek. Sinds 2007 is ze Statenlid voor de SP waar ze vooral bekend werd door haar aanwezigheid, vlak na de bevalling van haar tweede dochter, bij de stemming over Luchthaven Twente waar haar stem de doorslag gaf, tegen het voorstel voor doorstart.

sgrlSybren Gerlofsma uit Kampen staat op plaats vier. Sybren is naast een deeltijd baan als logistiek medewerker als zzp-er werkzaam in de boekenbranche.

mthMariska ten Heuw, de eerste SP wethouder (Hengelo) in Overijssel staat op de dertigste plaats en duwt de lijst. Zij werd onlangs door het blad De Roskam uitgeroepen als een van de drie beste bestuurders uit Twente.

1 Frank Futselaar (Zwolle)
2 Marianne Breedijk (Nijverdal)
3 Gezina van der Ven (Almelo)
4 Sybren Gerlofsma (Kampen)