Laat Almelo bevallen!

14 januari 2011

Laat Almelo bevallen!

ffia

Met deze oproep voert de SP actie voor behoud van de kraamafdeling in het Almelose streekziekenhuis. De teller is, na de actie in het centrum van Almelo en bij het ziekenhuis, al voorbij de 4000. Uit de on-line handtekeningen blijkt dat er veel mensen uit Nijverdal het niet eens zijn met het besluit van de ZGT.
De SP gaat zaterdag vanaf 10.30 uur (tot ongeveer 12.30 uur) op de markt in Nijverdal handtekeningen verzamelen.

De lijsttrekker van de SP Overijssel, Frank Futselaar, over het vreemde besluit van de raad van bestuur: “Dit mogen we niet laten gebeuren! Landelijk moeten we al een tijdje aanzien hoe de zorg verschraalt. Binnenkort is het streekziekenhuis in Almelo een soort tweederangsziekenhuis. Het wordt tijd dat we de ZGT duidelijk maken dat wij gewoon goede zorg willen, daarom is het belangrijk dat de iedereen in protest komt tegen het voorgenomen besluit. De zorg is van ons en voor ons, en beslist geen markt!.”