Natuur te Duur? Kortzichtig bestuur!

2 januari 2011

Natuur te Duur? Kortzichtig bestuur!

groepsh

De SP in Overijssel heeft vandaag de actie van de 'coalitie van Natuurorganisaties' ondersteunt. De SP, aangevoerd door Statenlijsttrekker Frank Futselaar heeft flyers uitgedeeld en is met bezoekers in gesprek gegaan over de bezuinigingsvoorstellen van het kabinet Rutte. Onder de bezoekers is wel begrip voor bezuinigingen maar het kapot bezuinigen van de natuur wordt niet begrepen. "Als het weg is, komt het nooit meer terug." aldus een bezoeker.

shactieffll Frank Futselaar hierover: "In de afgelopen tijd is er met veel inzet geknokt voor de zogenaamde Ecologische Hoofdstructuur, waarbij vitale verbindingen tussen natuurgebieden tot stand zouden moeten komen en beschermd moeten worden. Door de ongerichte bezuinigingen wordt dit door Rutte en Bleker om zeep geholpen. Hiermee wordt beleid voor duurzame natuurbescherming de nek omgedraaid. Natuur wordt hiermee een heel schaars goed, waar de natuurliefhebber straks toegangskaartjes voor moet gaan kopen. Dat willen we kost wat kost in Overijssel voorkomen."

shactie-1

shactie-2
Ook de gedeputeerde kwam langs en kreeg een warm onthaal van een grote groep Sp'ers.

shactie-3
Door de bomen het bos niet meer zien? De actievoerders wel...

shactie-4
Warme chocolademelk van de boswachter, die blij was met de ondersteuning