Help de gemeentes met XL businesspark Twente

14 juni 2011

Help de gemeentes met XL businesspark Twente

De fractie van de SP in Provinciale Staten is van mening dat de provincie een grotere regierol moet vervullen bij het XL bussinespark. Bij de grote rol hoort ook meer verantwoordelijkheid en een grotere bijdrage in het tekort van XL businesspark. De SP zal hierover een motie indienen tijdens de Statenvergadering van 15 juni 2011.

ffklllSP-fractievoorzitter Frank Futselaar: “De gemeenten zitten in zwaar weer en daar komt ook nog eens het slechte resultaat van XL businesspark bij, dat betekent extra bezuinigen en dat gaat weer ten koste van de inwoners. De provincie moet ook bezuinigen maar heeft daarnaast nog geld op de plank liggen. Bovendien wil dit college meer uitbreiding van lokale bedrijventerreinen elders in Twente toestaan waardoor het resultaat van XL businesspark nog meer onder druk kan komen. Hopelijk zal de provincie met meer regie ook meer gaan sturen naar een goed resultaat.”