Top-craft laat verkeerde prioriteiten begroting overijssel zien

2 november 2011

Top-craft laat verkeerde prioriteiten begroting overijssel zien

De fractie van de SP in de provinciale Staten van Overijssel, heeft vandaag tegen de begroting gestemd, voornaamste reden hiervoor is de te eenzijdige investering in asfalt terwijl sociaal- en cultuurbeleid langzaam afsterven.

Tijdens het begrotingsdebat heeft SP-fractievoorzitter Frank Futselaar de wrangheid van de situatie benadrukt: straatarme gemeenten die gedwongen worden hun sociale beleid kapot te bezuinigen en een steenrijke provincie die haast van gekkigheid niet weet wat met haar geld te doen.

ffklllFrank Futselaar: “Ik was gisteravond bij de demonstratie in Denekamp van de medewerkers van socialewerkvoorziening Top-craft en heb hun emotionele oproep om het bedrijf te laten bestaan goed gehoord. Dan vind ik het onverteerbaar om tegelijkertijd honderden miljoenen te steken in infrastructuur maar deze hard werkende mensen in de kou te laten staan. Het sociale hart van Overijssel bloedt, en wat doen wij? Wij investeren in asfalt! Dit provinciebestuur heeft haar prioriteiten totaal verkeerd liggen.”