Luchthavensoap gaat voort

28 februari 2013

Luchthavensoap gaat voort

De SP heeft met grote ontevredenheid kennis genomen van de analyse van ADT over de mislukte aanbesteding van het vliegveld en de plotseling uit de lucht gevallen nieuwe partij Reggeborgh. De SP heeft bij de vorige behandeling van de Luchthaven Twente aangegeven dat twee maanden voor een analyse wel heel lang is terwijl het slechts om drie telefoongesprekken gaat, de SP heeft in het verleden de conclusie getrokken dat de analyse over de mislukking gebruikt zou gaan worden om een uitweg te zoeken, en dat blijkt nu een feit. Er is namelijk geen eigen analyse van ADT: totaal geen duiding over de mislukking, slechts een opsomming van reacties.

ffklllFrank Futselaar: “De rol van ADT, als uitvoeringsinstantie van de kaders gesteld door PS en de gemeenteraad Enschede, is niet tegen het licht gehouden en de reacties van de drie belanghebbenden zijn niet gewogen. Als een student met zo’n analyse komt dan krijgt deze de keuze tussen opnieuw doen of een flinke onvoldoende.”

De SP heeft gedeputeerde Kok gevraagd of hij de huidige tijdsplanning met Reggeborgh realistisch vond. Kok wilde de term realistisch, onlangs herhaaldelijk verzoek, niet geven. Volgens Kok is de planning "strak". De gedeputeerde blijft verder volhouden dat er eind 2014 gevlogen gaat worden vanaf Luchthaven Twente. Frank Futselaar: “Er kan heel misschien dan gevlogen worden, maar of de luchthaven dan volledig operationeel is blijft onwaarschijnlijk. Wel vliegen maar niet landen dus.”