Geen einde contract Provincie en Bureau Jeugdzorg per 2015

5 februari 2014

Geen einde contract Provincie en Bureau Jeugdzorg per 2015

De Statenfractie van de SP stelt vragen naar aanleiding van de uitspraak van de rechter dat de ontbinding van het contract tussen de Provincie en Bureau Jeugdzorg onrechtmatig is.

De SP heeft altijd te horen gekregen dat er een ‘warme overdracht’ zou plaatsvinden en dat het niet ten koste van de zorg zou gaan. Het is nu onduidelijk of dit nog steeds het geval is. De Provincie heeft alles op alles gezet om per 2015 de jeugdzorg over te dragen naar de gemeenten maar nu lijkt het erop dat de Provincie mogelijk langer verantwoordelijk is.

SP-Statenlid Gezina van der Ven: “Het is natuurlijk heel vervelend dat er voor de medewerkers van Bureau Jeugdzorg nog steeds geen duidelijk is. Nog vervelender is het voor de jeugd en hun ouders om langer in onzekerheid te zitten over hun zorg. Nu het erop lijkt dat de transitie langer gaat duren vragen wij de provincie of een ‘warme overdracht’ nog steeds gegarandeerd is. Al dit bestuurlijke gesteggel mag natuurlijk geen invloed hebben op de continuïteit van de zorg.”