SP Overijssel vraagt aandacht voor ”Damn Food waste”

8 september 2014

SP Overijssel vraagt aandacht voor ”Damn Food waste”

Zaterdag 20 September komt "Damn Food Waste" naar Zwolle om voor 1500 mensen een lunch te maken, van voedsel dat anders weggegooid zou worden. De SP grijpt deze gebeurtenis van harte aan om aandacht te vragen voor dit project.

SP Statenlid Gezina van der Ven:”Het is tijd voor bewustwording van hoe we omgaan met ons voedsel. Het is toch te gek dat in Nederland één derde van al het eten weggegooid wordt. Dit is voedsel dat bij de boeren op het land blijft liggen, groenten die niet de juiste vorm of kleur hebben, eten dat over de houdbaarheidsdatum is en in de winkel wordt weggegooid en wat te denken van onze eigen vuilnisbak, ligt daar ook niet regelmatig iets eetbaars in?”

De SP steunt de actie van Damn Food Waste in Zwolle van harte en vraag hiervoor aandacht tijdens de Statenvergadering op 10 September. Ook zal ze het verzoek doen aan Gedeputeerde Staten om ook eens in de prullenbak van het Provinciehuis te kijken.

Damn Food Waste zal zelf ook aanwezig zijn om Gedeputeerde Staten en de Statenleden te voorzien van een broodje Ganzenkroket. Deze zijn gemaakt van ganzen die op Schiphol gevonden zijn en anders verbrand zouden worden.