Honderden mensen in actie tegen vliegveld Lelystad

12 november 2017

Honderden mensen in actie tegen vliegveld Lelystad

Foto: SP

Zaterdag ochtend hebben honderden mensen actie gevoerd bij vliegveld Lelystad. Er werd geprotesteerd tegen de opening van vliegveld lelystad en de gigantische overlast die laagvliegende vliegtuigen betekenen voor mens en millieu in Oost Nederland. De actie is een initiatief van actiegroepen HoogOverijssel, LaagvliegroutesNee en Reddeveluwe en wordt ook door SP Overijssel ondersteund.

Ondanks regen en kou waren velen van ver gekomen om een tegengeluid te laten horen. Naast muziek waren er verschillende sprekers, waaronder SP tweede Kamerlid Cem Lacin die opriep actie te blijven voeren tot dit prestige project van Schiphol van tafel is.

Eerder deze week diende SP Overijssel een motie in om het goede werk van stichting HoogOverijssel te ondersteunen met een donatie. Deze kreeg alleen steun van GroenLinks, PvdA en PvdD.

De SP in Overijssel blijft zich inzetten voor de leefbaarheid van onze inwoners en hoger vliegen en zich verzetten tegen uitbreiding van Lelystad Airport

Foto: SP
SP-Statenleden Henriette Klein Bleumink en William van den Heuvel in actie.

Tweede Kamerlid Cem Lacin