#Meerdanapplaus

5 september 2020

#Meerdanapplaus

Foto: SP

Zaterdagmiddag 14:00 vond de grootste online demonstratie ooit plaats voor meer waardering en betere beloning voor zorgpersoneel. De coalitiepartijen in Den Haag blokkeren al geruime tijd de oproep voor betere beloning en lagere werkdruk. Kamerleden van VVD, CDA, D66 en ChristenUnie renden zelfs de Kamer uit om maar niet te hoeven stemmen over betere beloning.

De SP organiseerde samen met FNV, NU'91, CNV en PvdA en GroenLinks de manifestatie 'Meer dan Applaus' Vanwege Corona werd deze op verzoek van zorgmedewerkers online gehouden. Wel werden op initatief van 2 Twentse verpleegkundigen ruim 5000 schoenen ingezameld die op het Malieveld stonden als stil protest.

Op verschillende plekken in Overijssel steunden SP'ers deze actie. Er werden posters geplakt, schoenen ingezameld en zorginstellingen bezocht. Allemaal om de zorgmedewerkers te steunen in hun terechte eis voor meer waardering en beter loon. Richting prinsjesdag blijven we met onze bondgenoten de druk opvoeren, want de zorg verdient meer dan applaus!