SP start onderzoek naar veiligheid Vechtdallijn Zwolle-Emmen

31 oktober 2020

SP start onderzoek naar veiligheid Vechtdallijn Zwolle-Emmen

De SP start een onderzoek onder reizigers en personeel van Arriva naar de sociale veiligheid op de Vechtdallijn tussen Zwolle en Emmen. Eerder werd in de media bericht over groeiende overlast op de lijn. De SP-fracties in Drenthe en Overijssel stelden daar toen al vragen over. Zaterdag gaan SP’ers op station Emmen coronaproof in gesprek met reizigers. Personeel en reizigers worden opgeroepen de enquête digitaal in te vullen. Het onderzoek is een samenwerking van de Statenfracties in Drenthe en Overijssel met de SP-afdelingen Zwolle en Emmen.

Overijssels Statenlid Eva Schaaij: ”Arriva laat haar steward nu vaak opereren in paren. Er is alleen geen personeel bij gekomen. Hierdoor is niet altijd meer een steward aanwezig op elke trein op dit traject. Dat zou wel moeten. Hoewel er nu door de coronamaatregelen minder mensen met de trein reizen willen wij de ervaringen van reizigers en personeel horen om de veiligheid op deze lijn te kunnen verbeteren.”

Hier kunt u de enquête invullen.