Kick-off meeting cliëntenplatform jeugd Overijssel

28 augustus 2013

Kick-off meeting cliëntenplatform jeugd Overijssel

Afgelopen juli is er op initiatief van Zorgbelang Overijssel en de SP een bijeenkomst geweest met diverse cliëntenraden uit de jeugdzorg. We hielden deze bijeenkomst omdat het met de overgang van de jeugdzorg van de Provincie naar de Gemeenten nog erg onduidelijk is waar en hoe de cliënten en jeugdraden hun stem kunnen laten horen.
Op deze bijeenkomst is het idee ontstaan om de krachten te bundelen en een stem te laten horen in een breed provinciaal cliëntenplatform. BelangenOrganisatiesOverijssel ondersteunt hen daarbij.

Het cliëntenplatform biedt  de mogelijkheid om effectiever en efficiënter mee te denken en mee te praten over de veranderingen die op ons afkomen.
Gemeenten kunnen het cliëntenplatform raadplegen, zich laten adviseren en gebruik maken van de ervaringsdeskundigheid van het platform.
De kick-off van het cliëntenplatform jeugd Overijssel is op 19 september. Voor meer informatie kun je terecht op de website van BelangenOrganisatiesOverijssel.

.